Voor door Franssen Communicatie op

Beveiliging IoT toepassingen effectiever via eindpunt apparaten

Nieuwe generatie CmASIC van Wibu-Systems op basis van Infinion chip

Neurenberg, maart 2017 – Wibu-Systems zal tijdens de Embedded World beurs (hal 4, stand 540)  zijn nieuwe generatie applicatie specifieke schakeling presenteren. Deze CmASIC  biedt producenten van intelligente apparaten een pasklare oplossing voor een directe beveiliging tegen hacken en reverse engineering op het eindpunt van een IoT omgeving.

Door reeds vanaf het eerste ontwerp beveiliging in te bouwen, leveren apparatenbouwers een waardevolle bijdrage aan het beschermen van een IoT oplossing tegen ongeoorloofd gebruik of inbreuk op intellectuele eigendommen, waaronder software voor de besturing van processen. Elk eindapparaat binnen een IoT netwerk met een CmASIC module laat zich onder alle omstandigheden en op elk moment identificeren. Gevoelige data zoals encryptie sleutels, productiegegevens, configuratie instellingen zitten veilig bewaard op de CmASIC. De gangbare standaarden voor de symmetrische en asymmetrische beveiligingsleutels (128-bit AES, SHA-256, 2048-bit RSA of 224-bit ECC) zijn opgeslagen in het vaste geheugen van de Infinion chip, die voldoet aan de CC EAL 5+, FIPS 140-2 en EMVC0 certificeringnormen.  De beveiliging controller kan werken met bedrijfstemperaturen die liggen tussen -40° C tot +105° C en leent zich dus bij uitstek voor gebruik binnen industriële toepassingen.

Het integreren van de CmASIC met andere componenten binnen de behuizing van een willekeurig  apparaat is eenvoudig, dankzij het compacte VQFN-32 5x5 mm chippakket. Daarop zit zowel een USB aansluiting als een SPI interface voor energie zuinige apparaten. De CmASIC is te gebruiken met alle gangbare besturingsystemen die het CodeMeter beveiliging en registratiesysteem voor softwarelicenties ondersteunen. Daaronder vallen achtereenvolgens: Windows; Linux; macOS voor PC’s; Embedded Linux; Windows Embedded for embedded systems; Linux RT; VxWorks; QNX for RTOS; CODESYS; B&R en Rockwell voor PLC’s.

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe , is in 1989 opgericht door  Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal software licentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten. Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd in Hengelo  en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495