Door op

Rittal presenteert: Smart Industry in de praktijk

In het kader van de serie deelcongressen “IoT on the Edge” organiseert Rittal, fabrikant van behuizingen, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT infrastructuur, monitoring en services, op 11 april een bijeenkomst over Smart Industry. Deskundigen en gebruikers uit binnen- en buitenland leggen die dag uit hoe zij Smart Industry in de praktijk toepassen en wat de voordelen zijn.

Deelcongressen hebben bij Rittal traditie. Deze bijeenkomst is de derde in korte tijd maar wijkt door het onderwerp en rol van Rittal af van de voorgaande thema’s.

Rittal volgt de trends
Elbert Raben, Product Manager IT Infrastructuur bij Rittal, legt uit wat het verschil is: “Rittal is toeleverancier van componenten, zoals stroomverdelingssystemen en systeemklimatisering, voor partijen die Smart Industry systemen bouwen en leveren. We hebben daardoor minder directe betrokkenheid met de projecten en eindgebruikers. Als onderneming vinden we het echter onze taak trends te volgen, te begrijpen en die kennis te delen. We kunnen immers vragen uit de markt slechts echt goed beantwoorden als we weten wat er speelt en waar voor de partijen de uitdagingen bij ontwikkelingen als Smart Industry liggen. Dit soort bijeenkomsten helpt bij dat proces.”

Voor deze kennissessie over Smart Industry is een programma neergezet gericht op een andere doelgroep dan de vorige bijeenkomsten. Waren het toen voornamelijk IT bedrijven en gebruikers, deze keer richt Rittal zich meer op directies, strategen van uiteenlopende bedrijven en (industriële) system integrators.

Smart Industry is proven technology
Jason Rylands van Rittal GmbH zal de middag openen met een introductie over Smart Industry en de relatie met BigData en cloud. Hij legt hiermee de basis waarop de volgende sprekers zullen voortborduren. De eerste die dat doet is Plamen Kiradjiev van IBM Duitsland. Plamen vertelt wat IBM’s Watson concreet betekent voor John Deere, de bekende fabrikant van landbouwmachines en Daimler. Watson verzamelt en analyseert permanent data. Bedrijven kunnen hierdoor storingen in het productieproces sneller signaleren en verhelpen. Ook het voorspellen van incidenten behoort tot de mogelijkheden.

Na de pauze presenteert Ferdinand Nibbeling van 247TailorSteel de case van deze innovatieve leverancier van onder andere laser gesneden plaat, koker en buis en gekante producten uit Varsseveld. Het bedrijf is een echte Smart Industry onderneming waarbij de klanten via een webbased toepassing op basis van de eigen tekeningen bestellingen plaatsen. Ze doen daarbij zelf de werkvoorbereiding. 247TailorSteel  levert per dag 1.200 offertes die, inclusief de gegarandeerde levertijd, binnen 1 minuut na het indienen van de aanvraag beschikbaar zijn. De twee Europese vestigingen zijn ingericht om opdrachten op 24/7 basis te verwerken. De ver doorgevoerde automatisering en toegepaste intelligentie verhogen daarbij de kwaliteit en leversnelheid. Ze zijn tevens de basis voor just in time leveringen en productie verderop in de keten.

Elbert: “we hebben als doel gesteld de discussie over IoT tussen sprekers en aanwezigen te faciliteren op basis van echte cases. John Deere heeft de transitie naar IoT gemaakt, terwijl 247TailorSteel een Smart Industry greenfield start kende. De  achtergrond en leeftijd van de bedrijven zijn totaal verschillend, maar ze hebben allebei de mogelijkheden van Smart Industry aangegrepen en daarmee vertrouwde werkwijzen overboord gezet. We laten daarmee deze middag zien dat Smart Industry geen abstractie theorie is maar proven technology die de kern vormt van succesvolle ondernemingen. Die inzichten delen we met de aanwezigen.”

Leerzaam voor zowel de maakindustrie, als de zorg en logistiek
Smart Industry is een principe dat voor meer dan alleen de maakindustrie een grote stap voorwaarts betekent. Daarom worden op de bijeenkomst in Reeuwijk vertegenwoordigers van meerdere sectoren verwacht. Elbert: “Je kunt op verschillende manieren naar Smart Industry kijken, dat heeft mede te maken met de sector waar je over praat. Al die invalshoeken interesseren ons oprecht. Daarom hopen wij ook vertegenwoordigers uit uiteenlopende sectoren als de maak-, proces- en voedingsmiddelenindustrie als machinebouw te mogen verwelkomen op dit deelcongres. Maar ook uit de infrasector zoals rail, verkeer en transport en waterwereld zijn er voldoende aanknopingspunten”.

Zoals gebruikelijk bij Rittal is deelname aan het deelcongres dat op 11 april in Reeuwijk wordt gehouden gratis. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via de website expert.rittal.nl/opleidingen

Rittal
Rittal uit Herborn in Hessen, Duitsland, is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in vrijwel alle takken van de industrie – in de automobielindustrie, in de energieopwekking, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche. Met in totaal 10.000 medewerkers en 58 dochtermaatschappijen is Rittal over de hele wereld aanwezig.

Het brede productenprogramma omvat bovendien infrastructuursystemen voor modulaire en energie-efficiënte computerruimten met innovatieve veiligheidsconcepten voor de fysieke beveiliging van data en systemen. De toonaangevende softwareleveranciers EPLAN en Cideon vullen de systemen van Rittal aan met engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines, alles ondersteund door Rittal Automation Systems met automatiseringssystemen voor de schakelinstallatiebouw.

Het in 1961 opgerichte Rittal is de grootste onderneming binnen de door de eigenaar geleide Friedhelm Loh Group. De Friedhelm Loh Group is met 18 productielocaties en 78 dochtermaatschappijen over de hele wereld succesvol. De ondernemingsgroep heeft ruim 11.500 medewerkers en behaalde in 2015 een omzet van 2,2 miljard euro. Voor de achtste keer op rij werd het familiebedrijf in 2016 uitgeroepen tot Topwerkgever in Duitsland. In een in heel Duitsland uitgevoerde studie constateerden het tijdschrift Focus Money en de Stiftung Deutschland Test dat de Friedhelm Loh Group in 2016 behoort tot ondernemingen met de beste opleidingen.  Meer informatie vindt u op www.rittal.nl, www.nextlevel4it.nl, www.nextlevel4industry.nl, expert.rittal.nl en www.friedhelm-loh-group.com.

Beeldmateriaal:
Jason Rylands, Plamen Kiradjiev en Ferdinand Nibbeling. De drie sprekers tijdens de bijeenkomt.

Jason Rylands

Plamen Kiradjiev

Ferdinand Nibbeling

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal B.V. Wij ontvangen graag een bewijsnummer.

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45

E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.rittal.nl  - www.nextlevel4it.nlexpert.rittal.nl