Datum: (241 dagen oud)
PR: Lubbers De Jong

NTT in leiderskwadrant Gartners Magic Quadrant for Network Services

Japans bedrijf behaalt voor vierde keer op rij topnotering

Hoofddorp – NTT Communications, marktleider op het gebied van data, cloud en internationale communicatie, is door onderzoeksbureau Gartner gepositioneerd in het leiderskwadrant van het Magic Quadrant for Network Services, Global. Het is de vierde keer op rij dat NTT Communications deze topnotering krijgt. Het bedrijf werd beoordeeld op de kwaliteit van de visie en de mogelijkheid om deze uit te voeren.

Rene Verschoor, country manager Benelux: ‘Op deze notering zijn we trots. Niet alleen omdat het voor de vierde keer op rij is, maar ook omdat het een bevestiging is van het feit dat we de kloof tussen strategie en uitvoer dichten.’ Eind vorig jaar werd NTT Communications in Londen uitgeroepen tot Best Global Operator. ‘Dat we binnen korte tijd twee prestigieuze prijzen winnen is een geweldige motivatie om deze lijn door te trekken. Het bewijst dat investeren in klanten, innovatie, service en netwerk loont’, aldus Verschoor.

‘Spelers in het leiderskwadrant presteren goed in de huidige markt, beschikken over een stabiele organisatie en hebben een duidelijke visie over hoe de markt zich gaat ontwikkelen. Deze leiders hebben een uitgebreid pallet van netwerkdiensten, zijn wereldwijd actief en leveren goede service. Deze bedrijven bepalen de koers van de markt door het ontwikkelen van nieuwe, innovatieve verdienmodellen,’ aldus Gartner in het rapport.

Over NTT
NTT levert consultancy, architectuur, veiligheid en cloud-diensten om de informatie- en communicatietechnologie-omgevingen van bedrijven te optimaliseren. Deze diensten worden ondersteund door een wereldwijde infrastructuur van het bedrijf, met onder andere het wereldwijde Tier-1 IP-netwerk en Arcstar Universal One. NTT Communications is een dochteronderneming van NTT Group (NYSE: NTT), de grootste datacenterdienstengroep ter wereld. NTT Group is gevestigd in 87 landen en regio’s heeft een totale omzet van meer dan 95 miljard dollar. Het van oorsprong Japanse NTT is sinds enkele jaren actief in de Benelux.

Sjouke van Houten
Communicatieadviseur