Datum: (302 dagen oud)

Arcadis in tien weken live met nieuw social intranet voor 6.000 medewerkers in tien landen

Arcadis, wereldwijd toonaangevend als ontwerp- en consultancyfirma voor de natuurlijke en bebouwde omgeving, heeft in tien weken een nieuwe social intranet omgeving uitgerold binnen haar Europese organisatie. ETTU heeft deze implementatie uitgevoerd met de standaard intranet oplossing Debble Workplace in Microsoft Office 365.

Het intranet is hierbij het startpunt van de Moderne Werkplek van Arcadis. Vanuit het intranet kunnen werknemers eenvoudig informatie vinden, in plaats van hiernaar te moeten zoeken zonder succes. Bovendien is de informatie altijd relevant en up-to-date. ETTU heeft Arcadis geholpen bij de implementatie en adoptie van het nieuwe intranet.

Piet Vink, directeur van ETTU: “Ondanks dat Debble Workplace een standaardproduct is dat technisch snel geïmplementeerd kan worden, is er nog een hoop werk dat gedaan moet worden. Dankzij de intensieve samenwerking tussen Arcadis en ETTU en het uitgebreide adoptie programma, kunnen de 6.000 medewerkers van Arcadis Europa nu internationaal samenwerken en kennis en informatie delen.”

Kathi Wimmer, Hoofd Interne Communicatie bij Arcadis Europe: “ETTU heeft ons geholpen met het implementeren van het nieuwe intranet en heeft dit binnen tien weken gerealiseerd. We waren onder de indruk van de flexibiliteit van de oplossing, om zo het intranet te creëren dat volledig aan onze wensen voldoet. Debble Workplace biedt Arcadis dan ook een modern en sociaal intranet in Office 365, waarmee onze verouderde intranetten zijn vervangen.”

Voorheen maakt Arcadis gebruik van elf verschillende intranetten. Niet alleen verschilde de ‘look and feel’ in ieder land, maar ook vonden medewerkers het lastig om de juiste informatie te vinden. Met het nieuwe intranet beschikt Arcadis nu over een gebruiksvriendelijk internationaal intranet. Na Europa is het Midden-Oosten de eerste regio die gebruik maakt van Debble Workplace. Daarna zal ETTU helpen om ook de andere regio’s over te brengen naar de nieuwe intranet omgeving. Lees de volledige case study op https://www.ettu.nl/arcadis

Op 30 maart 2017 verzorgt ETTU samen met Kathi Wimmer van Arcadis een rondetafelsessie bij Microsoft waarin de best practices en ervaringen gedeeld worden. Het volledige programma en mogelijkheid tot inschrijven vind je op https://www.ettu.nl/international-intranet

Over ETTU
Al meer dan 10 jaar is ETTU dé Microsoft SharePoint en Office 365 partner van Nederland. Samen met onze klanten transformeren wij technologie in zakelijk voordeel. Dit doen we niet alleen door het kiezen van de beste technische oplossing, maar ook met de dienstverlening rondom advies en adoptie. ETTU heeft hierbij zowel technische- als functionele- SharePoint en Office 365 kennis in huis. Dat doen we samen met onze medewerkers en inmiddels bij meer dan 500 opdrachtgevers in een diversiteit aan branches. Klanten van ETTU zijn onder meer ABN AMRO, Arcadis, Feenstra, Heineken, Radboudumc en Zilveren Kruis. Zie ook: www.ETTU.nl.

Voor de redactie

ETTU