Datum: (315 dagen oud)

Vliegende start BrandDeli in 2017

BrandDeli is 2017 goed begonnen. Met een primetime marktaandeel van 10,3% in de doelgroep 20 t/m 49 jaar werd wederom een mooie groei gerealiseerd (+6% ten opzichte van januari vorig jaar). Over de gehele dag werd zelfs een marktaandeel van 17,8% behaald.

Naast de groei van Eurosport, FOX Sports, ID, MTV en TLC draagt ook de ontwikkeling en uitbreiding van het BrandDeli portfolio bij aan dit succes. Het tijdvak van Spike is in december 2016 bij Ziggo uitgebreid en mede hierdoor is het marktaandeel van de zender in januari verdrievoudigd ten opzichte van vorig jaar. BBC First (sinds september jl. onderdeel van het portfolio van BrandDeli) had in januari het hoogste marktaandeel sinds de start van de zender. Onder andere Sherlock en Maigret trokken veel kijkers. Onder de best bekeken programma’s is ook veel sport terug te vinden: op FOX Sports is de Eredivisie weer van start gegaan en op Eurosport waren de herenfinale van de Australian Open met 489.000 kijkers en de daaropvolgende huldiging met 611.000 kijkers zelfs de best bekeken programma’s ooit.

Ook Nickelodeon kijkt terug op een goede start van het jaar. De zender behaalde een marktaandeel van 19,7% binnen de doelgroep 6 t/m 12 jaar en wist daarmee een groei van maar liefst 26% te realiseren. De Thundermans, Chica Vampiro en Cool Factor trokken veel kijkers.

Bron: SKO, inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzenden
Primetime: 18:00-24:00 uur; Nickelodeon tijdvak: 06:00-21:00 uur.