Datum: (270 dagen oud)
PR: Marcommit

Recordgroei voor OutSystems in 2016

Low-code ontwikkelaar rapporteert in 2016 51 procent salesgroei in de Benelux en bereikt mijlpaal van 100 miljoen dollar aan salesboekingen

OutSystems, leverancier van het gelijknamige low-code ontwikkelplatform, begint het jaar met een recordgroei. Het bedrijf behaalde in 2016 wereldwijd meer dan 100 miljoen dollar aan salesboekingen en verkreeg 178 nieuwe enterpriseklanten. OutSystems is momenteel actief in 43 landen, 30% meer dan in 2015. De groei komt daarbij voor een belangrijk deel uit de Benelux-regio. Het bedrijf noteerde daar een groei van 51% aan salesboekingen.

De sterke groei is vooral een gevolg van de toenemende wereldwijde vraag naar web- en mobiele apps. Bedrijven zoeken naar snellere en efficiëntere methodes om applicaties te ontwikkelen. Het low-code ontwikkelplatform van OutSystems is hierdoor sterk in trek, hetgeen heeft geleid tot een behoorlijke groei in de business. “Digitale transformatie is vandaag de dag een van de grootste kansen en uitdagingen voor bedrijven,” zegt Paulo Rosado, CEO van OutSystems. “Het zet bedrijven onder grote druk om bedrijfsapplicaties sneller en met minder resources te bouwen. OutSystems is met ons low-code platform voor snelle ontwikkeling van web- en mobiele applicaties bijzonder goed gepositioneerd om op die trend in te spelen.”

Partner en Developer Ecosysteem
Het OutSystems ecosysteem van partners en ontwikkelaars is enorm gegroeid in 2016. Het bedrijf startte een wereldwijde samenwerkingen met Deloitte S.A. en verdubbelde het aantal partners in Europa en Azië. Nieuwe parters zijn Hewlett Packard, Incentro, NinTec, TESI, Dreamcloud, Perkasa en Rainmaker. In Nederland tekenden in 2016 onder andere Capgemini, Phact, Open-i, Conclusion, Redhotminute en VAARD. Meer dan 40,000 nieuwe ontwikkelaars hielpen in 2016 mee aan low-code apps, widgets en andere productiviteitsverhogende componenten binnen de OutSystems Developer Community.

Personeel
In 2016 werden er 200 nieuwe medewerkers aangenomen, waardoor het wereldwijde personeelsbestand steeg naar 500. Er werden daarbij onder andere een aantal topfuncties voor sales, marketing en partner management ingevuld. “2016 was een geweldig jaar voor OutSystems,” zegt Rosado. “Onze snelle groei weerspiegelt de groeiende behoefte aan mobiele apps, de groeiende erkenning van bedrijven en onze productinnovatie.”

Erkenning
Naast de omzetgroei kreeg OutSystems ook wereldwijd erkenning van belangrijke analisten en marktkenners: ##

Over OutSystems
Klanten van OutSystems faciliteren en stimuleren innovatie door snel flexibele enterprise web- en mobiele applicaties op te leveren. Het OutSystems Platform stelt IT-organisaties in staat om in een korter tijdbestek en met minder kosten innovatieve businessoplossingen op te leveren en het aantal change requests sterk te reduceren. Het OutSystems Platform is het enige applicatieplatform voor de ontwikkeling van Java- en .Net applicaties dat beschikbaar is als cloud-, lokale en hybride oplossing en dat gebruikmaakt van volledig automatische DevOps-ondersteuning. Het OutSystems Platform is inmiddels meer dan 36.000 maal geïnstalleerd in 22 sectoren en 24 landen en wordt ondersteund door een actieve community van meer dan 6.000 ontwikkelaars. Meer informatie kunt u vinden op www.outsystems.com en u kunt OutSystems volgen op Twitter via @OutSystemsNL.
Meer over