Datum: (292 dagen oud)
PR: Lubbers De Jong

Infor komt met Supply Chain Planning Suite voor de cloud

Barneveld, 7 december 2016 – Infor, leverancier van branchespecifieke bedrijfsapplicaties die geschikt zijn voor de cloud, introduceert Infor Integrated Business Planning (IBP) v11.1. Deze softwaresuite biedt bedrijven de informatie en tools die nodig zijn om hun supply chain te optimaliseren. Versie 11.1 integreert supply chain management (SCM) processen, zoals sales & operations planning (S&OP), demand planning (DP) en voorraadplanning (SP) in één omvangrijke oplossing die het inzicht in de supply chain verbetert. In de demand planning- en supply chain-processen zijn verbeteringen aangebracht evenals een koppeling met de financiële planning. De applicatie kan zowel in de cloud als on-premise worden ingezet.

Infor IBP is ontwikkeld om grote uitdagingen aan te pakken, die vaak voorkomen in een moderne, dynamische supply chain. Toenemende globalisering biedt leveranciers toegang tot nieuwe markten, maar zorgt ook voor ongestructureerde teams en data, hetzij door de geografische afstand of door het ontstaan van silo’s. Infor IBP biedt de mogelijkheid die datasets samen te brengen en laat gebruikers wereldwijd samenwerken aan het halen van zakelijke doelstellingen. Dit creëert de hoognodige betrouwbaarheid en reproduceerbaarheid van processen en output. Door silo’s af te breken en de kloof tussen strategie en operatie te dichten, zijn bedrijven in staat om de werkelijke prestaties te beoordelen, wat de besluitvorming vergemakkelijkt en uitvoering en strategie met elkaar verbindt.

Infor IBP is ontwikkeld om bedrijven te voorzien van kernanalyses, inzichten, samenwerking en uitvoeringsmogelijkheden. Dit brengt organisaties uit verschillende branches dichterbij een gegronde aansturing van hun supply chain en controle over de kosten en geleverde diensten.

Belangrijkste kenmerken van Infor IBP 11.1:
  • Verbeterde datavisualisatie en analytics – Met Infor IBP wordt de visualisatie van data versterkt op een moderne, gebruiksvriendelijk en aantrekkelijke manier. Door meters en trendgrafieken toe te voegen die zijn ingebed in werkbladen, kunnen gebruikers waarden relateren aan minimum en maximum reeksen, vergelijkbaar met de snelheidsmeter van een auto. Nieuwe opmaakfuncties, zoals kleurcodering, maken het bijhouden van analytics eenvoudiger. Deze nieuwe functie zorgt voor snel visueel inzicht in aanvaardbare of ondermaatse prestaties.
  • Intelligente S&OP-module – accurate en uitgebreide S&OP-planningsprognoses zijn een essentieel onderdeel voor het afstemmen van de aanbod, vraag en financiële doelstellingen. Door de integratie van een standalone S&OP module, zorgt Infor IBP voor een overkoepelende aanpak van planning en analyse met een uniform model van vraag-, supply chain en financiële gegevens. De module is uitgerust met branchespecifieke templates. Met Infor Ming.le is het bovendien mogelijk om met meerdere gebruikers samen te werken, zowel binnen als buiten de applicatie om zo tracking inzichtelijk te maken, en meldingen en terugkoppeling te genereren over belangrijke statistieken, zoals supply chain-kosten, doorlooptijden en de afwijking van voorspellingen.
  • Verbeterde Demand+ – Met Infor IBP kunnen gebruikers tegelijk meerdere voorspellingsmodellen met een geautomatiseerde detectie van de belangrijkste variabelen, zoals seizoensinvloeden, stapsgewijze veranderingen en veroudering – maken en vergelijken. Gebruikers kunnen ook alerts aanpassen om flexibelere voorspellingen te doen. De nieuwste versie heeft een geïntegreerde workbench voor markt intelligence en is voorzien van historische variabiliteitsberekeningen.
  • Geoptimaliseerde Supply+ – Infor IBP is voorzien van Supply+ voor het optimaliseren van de belangrijkste supply chain variabelen, zoals capaciteit, materiaal, voorraad en distributiebeperkingen. Met de Supply+ functionaliteit kunnen gebruikers planningen maken over een variabele tijdsperiode en zo strategische, tactische en operationele scenario’s voorspellen. Gebruikers kunnen ‘what if’-situaties evalueren op het gebied van verkoop, productie, voorraad en inkoop. Gebruikers kunnen ook gegevens van het enterprise resource planning (ERP) systeem importeren naar IBP, en zo modellen maken die rekening houden met verschillende business cycli en piekvraag.
“Het managen van de moderne supply chain is een complexe taak, met veel samenlopende omstandigheden, waaronder de gestage groei van de globalisering, de snelle ontwikkeling van de productietechnologie en de toename van klantgerichte supply chains die direct invloed hebben op de manier waarop onze klanten nieuwe uitdagingen aanpakken”, zegt John Bermudez, Vice President Product Management, bij Infor. “Om concurrerend te blijven, is het essentieel dat een flexibele, gezamenlijke aanpak wordt gebruikt om de vraag goed te beheren en nauwkeurige prognoses te maken. Infor IBP werd ontwikkeld met deze uitdagingen in het achterhoofd, niet alleen om bekende complexiteit te overwinnen, maar ook om de basis voor een snelle, flexibele en moderne supply chain te leggen. Bij Infor houden we nauwlettend de behoeften van onze gebruikers in de gaten en helpen we klanten aan de vraag van morgen te voldoen en zich te positioneren om succes te leveren.”

Over Infor
Infor bouwt zakelijke branchespecifieke software die geschikt is voor de cloud. Het bedrijf telt 15.000 medewerkers en heeft 90.000 klanten in meer dan 200 landen. Voor meer informatie, zie www.infor.com.