Voor door Pride PR op

Celonis wint "EY Ondernemer van het Jaar 2016 Award"

MÜNCHEN – 21 November, 2016 - Celonis, de toonaangevende leverancier van de revolutionaire Big Data Analytics technologie "Process Mining", wint de Duitse EY Entrepreneur Of The Year 2016 Award. Een onafhankelijk panel prees de start-up voor haar indrukwekkende groeipercentage en innovatiegeest.

De EY Award "Entrepreneur Of The Year is als de Oscar voor ondernemende prestaties," zegt Hubert Barth, voorzitter van de Raad van Bestuur bij EY Duitsland, bij de opening van het evenement. "Het is bedoeld om elite ondernemers te eren die de gave hebben hele bedrijfstakken te veranderen, mensen te inspireren, dromen te laten uitkomen en verantwoordelijkheid te nemen". Dr. Manfred Wittenstein, voorzitter van de jury, voegt toe: "We zijn op zoek naar het winnende DNA". "Start-ups spelen een steeds belangrijkere rol omdat zij het fundament van onze economie vernieuwen". Celonis zegevierde tegen een sterke concurrentie. Opgericht in 2011 door toenmalige studenten van de Technische Universiteit van München, werd het bedrijf al snel de wereldmarktleider op het gebied van de opkomende Big Data technologie "Process Mining". Een oplossing die bedrijven in alle bedrijfstakken helpt om miljoenen aan inkomsten te behouden door de realisatie van snellere, betere, efficiëntere en overeenstemmende processen met een sterk versnelde tijdswaarde.

Celonis Process Mining wordt al gebruikt door Fortune 500 bedrijven en een groot aantal kleine en middelgrote bedrijven in meer dan 25 landen en 16 verschillende bedrijfstakken. In 2015, grote speler SAP startte een samenwerking met de ambitieuse start-up en voegde "SAP Process Mining door Celonis" toe aan haar wereldwijde productportfolio. Het succes van Celonis overtuigde onlangs de gerenommeerde Facebook investeerders Accel en 83North (voorheen Greylock IL) om $27,5 miljoen teinvesteren in een “Series A funding”. In de eerste vijf jaar is Celonis op eigen kracht uitgegroeid tot een omzet van meer dan $10 miljoen. Om de business in de VS een boost te geven, werd een nieuw kantoor in New York geopend, naast de vestigingen in München en 's-Hertogenbosch.

"Alexander Rinke, Martin Klenk en ik hebben Celonis opgericht omdat we de droom deelden om bedrijven over de hele wereld hun zaken anders aan te laten pakken. In de loop van de afgelopen jaren, hebben wij een uitstekend team van medewerkers, investeerders en samenwerkende wetenschappers bijeengebracht, met wie wij deze droom kunnen laten uitkomen. We zijn allemaal trots op deze prijs en zien het als een belangrijke mijlpaal", zegt mede-oprichter en co-CEO Bastian Nominacher.

Het is zeker niet de eerste prijs die Celonis in de wacht sleept: eerdere awards zijn de Deloitte Fast50 Award als Duitsland's snelst groeiende technologiebedrijf, de SAP HANA Innovation Award en de KfW Banking Ondernemerschap Award.

Contacten:

Julian Baumann
Marketing & PR Manager
Celonis SE
Radlkoferstrasse 2
81373 München
www.celonis.com
j.baumann@celonis.com

Brigitte Galiger
Maisberger GmbH
Claudius-Keller-Str. 3c
81669 München
Tel: +49 89 419599 46
www.maisberger.com
celonis@maisberger.com

Over Celonis
Celonis is wereldwijd marktleider op het gebied van enterprise-ready Process Mining. Met zijn unieke technologie, biedt het grote organisaties een veelzijdige, innovatieve, branche-onafhankelijke analyse oplossing voor het optimaliseren van IT-gestuurde processen in grote ondernemingen. Celonis stelt zijn klanten in staat volledig transparant te opereren: Siemens, ABB, Bayer, RWE, EDEKA, ING-DiBa, KPMG, Vodafone en vele andere klanten vertrouwen al op de kracht, capaciteit en innoverend vermogen van Celonis. Het hoofdkantoor van Celonis SE bevindt zich in München, Duitsland.
Meer over