Datum: (374 dagen oud)
PR: Progress Communications

Indeed: piek in zoekopdrachten VS naar vacatures in Canada

Amsterdam, 9 november 2016 – Naarmate gisteravond en vannacht duidelijk werd dat Donald Trump de verkiezingen weleens zou kunnen winnen, zag Indeed een enorme stijging in het percentage Amerikaanse zoekopdrachten naar een baan in Canada. Waar Amerikaanse bezoekers van de nummer 1-vacaturesite normaal gesproken in minder dan een procent van de gevallen zoeken naar werk in Canada, vertienvoudigde dat percentage vannacht toen duidelijk werd dat Trump de nieuwe president wordt van Amerika.

“Voor veel Amerikanen kwam de verkiezingsuitslag als een grote schok, en een deel daarvan denkt er blijkbaar over na om het land te verlaten”, zegt Jed Kolko, chief economist bij Indeed. “Net nadat de overwinning van Trump bekend werd gemaakt, zochten Amerikanen tien keer zo vaak naar een baan in Canada dan de nachten ervoor. Het is natuurlijk nog maar de vraag in hoeverre deze mensen hun zoektocht doorzetten als de grootste schok is ingedaald. Toch maakt de piek wel duidelijk dat veel Amerikanen de overwinning van Trump niet zagen aankomen en dat ze hun opties elders onderzoeken.”

Over Indeed
Meer mensen vinden banen op Indeed dan waar dan ook. Indeed is de nummer 1-vacaturesite ter wereld en helpt werkzoekenden in meer dan zestig landen en in 28 talen bij het vinden van miljoenen vacatures via de (mobiele) website of de Indeed-app. Maandelijks bezoeken meer dan 200 miljoen mensen Indeed voor het zoeken naar vacatures, het plaatsen van hun cv en het onderzoeken van bedrijven (bronnen: SilkRoad & iCIMS). Ga voor meer informatie naar Indeed.nl/about.

Voor meer info
Progress Communications