Datum: (409 dagen oud)

T-Mobile Nederland en Vodafone bereiken overeenstemming over de overname van de vaste tak op de consumentenmarkt in Nederland

Het bestuur van T-Mobile Nederland en Vodafone hebben overeenstemming bereikt over de overname van Vodafone Thuis, de vaste tak van Vodafone in Nederland, actief op de Nederlandse consumentenmarkt. Dankzij de overname krijgt T-Mobile Nederland vaste voet aan de grond op de telecommarkt, met een aanbod voor breedband internet, vaste telefonie, televisie, ongeveer 150.000 klanten en circa 100 werknemers. De acquisitie vindt plaats onder voorbehoud van het advies van de ondernemingsraden van beide partijen en de mededingingsautoriteiten. Financiële details van de transactie worden niet vrijgegeven.

Dit besluit volgt op de aankondiging in mei j.l toen T-Mobile en aandeelhouder Deutsche Telekom een herpositionering en de strategie aankondigden om de groei een nieuwe impuls te geven. Om zo de commerciële positie van het bedrijf in Nederland te versterken. Met de overname van de vaste tak streeft T-Mobile meer synergie in haar portefeuille na, gericht op de combinatie van vast en mobiel.

Vodafone Thuis is een groeiende onderneming en heeft circa 150.000 klanten, waarvan ongeveer 90 procent een ‘triple play’ abonnement heeft. Het bedrijf heeft een landelijk dekkend breedband netwerk en bereikt daarmee ongeveer 80 procent van de Nederlandse huishoudens met snel vast internet. De verkoop van Vodafone Thuis is het resultaat van een toezegging van Vodafone Group Plc en Liberty Global plc aan de Europese Commissie om de voorgenomen joint venture van Vodafone en Ziggo in Nederland voorwaardelijk goed te keuren.

Martin Knauer CEO a.i. van T-Mobile Nederland: "Dit is geweldig nieuws voor de Nederlandse consument en onze organisatie. Dankzij de uitgebreide kennis en ervaring van de Deutsche Telekom Group, zullen we deze nieuw verworven activiteiten op de consumentenmarkt verder innoveren en meer keuzevrijheid bieden aan de Nederlandse consument. Met de overname zal T-Mobile in staat zijn om gecombineerde producten en diensten aan te bieden in Nederland”.

Beide partijen verwachten dat de transactie voor het einde van het jaar voltooid zal worden.