Datum: (485 dagen oud)

Uitgevers K&E en OfficeMagazine.nl bundelen krachten

Magenta Publishing en Van Munster Media, de respectievelijk uitgevers van de platformen Kantoor & Efficiency en OfficeMagazine.nl, gaan hun krachten bundelen. “Binnen de officebranche hebben allebei de platformen een sterke positie. Die is alleen maar te versterken door beide titels samen te voegen tot de onbetwiste marktleider”, aldus directeur Michael van Munster van Van Munster Media.

De combinatie van de titels gaat verder onder de merknaam Officemagazine.nl. Magenta Publishing zal de exploitatie voor zijn rekening nemen, Van Munster Media verzorgt een aantal van de back-officewerkzaamheden. De samenwerking geeft Van Munster de ruimte om verder te groeien in andere segmenten waar deze business-uitgeverij sterk in is, zoals automotive, sport en ondernemers. Voor Magenta Publishing is de samenwerking een verdere versterking van zijn positie in de office-industrie, met onder meer de platformen KBM, Officers en Benelux Office Products Awards.

Magenta maakte onlangs ook een andere overname bekend. Eerder deze maand werd bekend dat de twee bekende telecomvakbladen Connexie Magazine en Telecommagazine een doorstart maken binnen Magenta Publishing, uitgever van onder meer TBM (in Nederland) en ConneXie (in België). Magenta heeft de rechten op deze magazines verworven nadat over de uitgever van die titels, Channel BV uit Mijdrecht, begin juni het faillissement was uitgesproken.

Door beide acquisities heeft Magenta Publishing zijn positie in de office- en ICT-branche voor handel en eindgebruikers in Nederland en België verder versterkt.

Meer informatie: Joost Heessels, joost@magentapublishing.nl, 06-53126699