Datum: (589 dagen oud)
PR: The Communication Force

IGEL Linux-thin clients uitgerust met Skype for Business

Snelle reactie op vraag uit markt naar extra mogelijkheden voor geïntegreerde communicatie

Utrecht, 8 april 2016 - Geïntegreerde communicatie wint nog steeds terrein. En niet alleen in markten als de VS, China en Australië, waar grote afstanden de verdere ontwikkeling van deze technologie stimuleren. Wereldwijd profiteren ondernemingen van real-time communicatie die meerdere locaties naadloos met elkaar verbindt. Voor organisaties die werken met een VDI-omgeving zijn de thin clients van IGEL Technology de beste keuze, omdat deze leverancier veel belang hecht aan het ondersteunen van een breed scala aan oplossingen voor geïntegreerde communicatie. Naast Cisco’s Virtualization Experience Infrastructure (VXI)* worden, inmiddels al meer dan drie jaar, Microsoft Lync en zijn opvolger Skype for Business ondersteund. Voor Citrix-gebruikers heeft IGEL Technology het dienstengamma dat de oplossing biedt verder verbeterd door de HDX RealTime Media Engine (RTME) 2.0 beschikbaar te maken voor al zijn thin clients die op Linux gebaseerd zijn. Dit houdt in dat gebruikers nieuwe functies kunnen benutten en videoconferenties in HD-kwaliteit kunnen houden. De RTME-bundel maakt deel uit van de nieuwe IGEL Linux-firmware (versie 5.09.101).

Dat IGEL Technology de RTME-bundel zo snel heeft weten te integreren (Citrix heeft de bundel nog maar enkele weken geleden geïntroduceerd), is te danken aan de flexibiliteit van IGEL Linux, dat als open besturingssysteem talrijke voordelen biedt ten opzichte van gepatenteerde versies. Deze flexibiliteit zorgt er niet alleen voor dat IGEL-klanten toekomstbestendig en concurrerend zijn, maar ook dat IGEL’s Managed Workspaces tot de slimste oplossingen voor geïntegreerde communicatie behoren: out-of-the-box en altijd up-to-date. Bovendien kunnen gebruikers gebruikmaken van de unieke, uitgebreide beheeropties van IGEL’s Universal Management Suite (UMS), waarmee alle clients op eenvoudige wijze uit te rollen, op afstand te beheren en te updaten zijn.

“De HDX RealTime Media Engine 2.0 maakt videoconferenties in hoge HD-kwaliteit en Enterprise VoIP-telefoongesprekken via Microsoft Skype for Business mogelijk,” zegt Martijn van Tricht, Systems Engineer bij IGEL Technology in Nederland. “Met deze release koppelt Citrix tevens de functionaliteit los van de gebruikte backend-oplossing, zodat Microsoft Skype for Business Server 2015, Microsoft Lync Server 2013 en Office 365 (Skype for Business Online) ondersteund worden.”

Beschikbaarheid
De HDX RealTime Media Engine 2.0 for Skype for Business is volledig geïntegreerd in IGEL Linux 5.09.101 en vanaf nu beschikbaar voor alle IGEL Linux v5 Universal Desktop- en IGEL Zero-klanten. De firmware kan kosteloos gedownload worden via www.myigel.biz.

* Beschikbaar voor alle thin clients die op Windows gebaseerd zijn.