Datum: (641 dagen oud)

Met gestandaardiseerde computerruimten naar de digitale toekomst

Rittal op de CeBIT 2016

Het opbouwen van een krachtige en veilige computerruimte is nu gemakkelijker dan ooit. Waarom dat zo is, toont Rittal op de CeBIT 2016 in Hannover. Met modulaire en geprefabriceerde containersystemen kunnen ondernemingen zeer efficiënt een computerruimte opbouwen en op die manier de digitale transformatie van processen voor Industrie 4.0, Cloud- of Big Data-projecten stimuleren.

Rittal op de CeBIT
14 – 18 maart 2016
Hal 12, stand B33

Op de IT-vakbeurs CeBIT 2016 in Hannover presenteert Rittal zich als vakkundige systeempartner voor het midden- en kleinbedrijf dat op zoek is naar een energie-efficiënte en toekomstbestendige computerruimte. Het accent op de beurs ligt op complete oplossingen, variërend van losse kasten (Smart Packages) via Micro Data Centers tot aan containers voor computerruimten. Zo kunnen IT-omgevingen bijvoorbeeld met vooraf geconfigureerde plug&play-modulen in de vorm van containers tegen duidelijk omschreven kosten worden opgebouwd.

RiMatrix BCC

Het hoogtepunt op de beurs is het RiMatrix BCC (Balanced Cloud Center). Dit systeem bestaat uit gestandaardiseerde ISO server-, klimaat- en Power-containers en is ontwikkeld in samenwerking met iNNOVO Cloud GmbH. In hal 2 toont Rittal samen met IBM een uitgebouwde CR-container die standaard in het Lefdal Mine Data Center in Noorwegen worden gebruikt.

De industrialisatie in de bouw van computerruimten vraagt om vooraf gedefinieerde en snel inzetbare oplossingen. Vooral bij cloud- en collocation-toepassingen is time-to-market van essentieel belang. De op de CeBIT getoonde containeroplossingen van Rittal zijn het antwoord op deze wensen en ondersteunen klanten met duidelijk gedefinieerde berekeningen van de kosten.

“Onze klanten moeten snel en tegen duidelijke kosten een energie-efficiënte en volledig betrouwbare IT-infrastructuur opbouwen. Met modulaire en vooraf gedefinieerde containeroplossingen laten wij zien hoe het lukt om een fysieke IT-infrastructuur voor een veilige Private Cloud-omgeving op te bouwen,“ aldus Bernd Hanstein, hoofd afdeling Productmanagement IT bij Rittal.

IT-systemen voor het MKB

Hoe IT-systemen voor de meest uiteenlopende wensen – van klein tot groot – er in het MKB uitzien, toont Rittal aan de hand van praktische toepassingsvoorbeelden. De getoonde producten laten zien hoe met componenten voor rack, cooling, security, power en monitoring complete systemen met een groot voordeel voor de klant worden opgebouwd. In dit kader is Rittal met het IT-infrastructuursysteem “Smart Package” met iets bijzonders gekomen: een gestandaardiseerd, smart computerruimtemoduul bestaande uit twee racks met vooraf gedefinieerde componenten voor koeling, energievoorziening, monitoring en IT-veiligheid.

Rittal presenteert bovendien de actuele IT-serverkasten en netwerkracks TS IT en TE 8000 met alle uitbouwopties.

De hoofdstand (stand B33) van Rittal bevindt zich in hal 12. Daar wordt ook de DatacenterDynamics-conferentie gehouden waar Rittal met lezingen actief aan deelneemt.

Rittal
Rittal GmbH & Co. KG uit Herborn in Hessen is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in alle takken van de industrie, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche.

Het brede productenprogramma omvat bovendien complete systemen voor modulaire en energiezuinige computercentra, van innovatief veiligheidsconcept (voorheen Litcos) tot aan de fysieke data- en systeembeveiliging van de IT-infrastructuur (voorheen Lampertz). De toonaangevende softwareleverancier EPLAN en de softwareproducent Mind8 zijn dochtermaatschappijen van Rittal en vullen de systemen van Rittal aan tot engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines.

Het in 1961 opgerichte Rittal is met 11 productielocaties, 64 dochtermaatschappijen en 40 vertegenwoordigingen over de hele wereld aanwezig.  Met in totaal 10.000 medewerkers is Rittal de grootste onderneming van de Friedhelm Loh Group, Haiger, Hessen. De complete bedrijfsgroep heeft meer dan 11.500 medewerkers.  Meer informatie vindt u op www.rittal.de en www.friedhelm-loh-group.com.

Beeldmateriaal:
fri151619400.jpg: Op de CeBIT 2016 toont Rittal modulaire en vooraf gedefinieerde containersystemen waarmee ondernemingen snel een computerruimte kunnen opbouwen. (afb.: CeBIT 2015).

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal GmbH & Co. KG. Wij ontvangen graag een bewijsnummer

Voor nadere informatie:

Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.rittal.nl