Datum: (606 dagen oud)
PR: Whizpr

Deuren gaan open met Axis Communications en Microsoft Skype for Business

Samenwerking van Ferrari electronic met Axis Communications op het gebied van toegangscontrole

Capelle aan den IJssel, 28 januari 2016 - Axis Communications en Ferrari electronic introduceren een applicatie waarmee functionaliteit voor IP-video deurstations wordt geïntegreerd in Skype for Business van Microsoft. Met het AXIS A8004-VE IP-video-deurstation kunnen gebruikers oproepen van het IP-video-deurstation beantwoorden met de Skype for Business-applicatie die geïnstalleerd is op hun computer. Zij kunnen tegelijkertijd het videobeeld van de beller zien en, indien gewenst, de deur met een muisklik openen.

OfficeMaster EntryControl van de UC-fabrikant Ferrari electronic is in combinatie met technologie van Axis Communications, fabrikant van IP-beveiligingsoplossingen, als extra applicatie voor Skype for Business met succes getest. Microsoft Skype for Business biedt innovatieve UCC-technologieën voor alle soorten communicatie, zoals Instant Messaging, audio-/video-telefonie en conferenties.

Eenvoudige integratie dankzij open platform
Het AXIS A8004-VE IP-video-deurstation is gebouwd op een open platform en is geschikt voor tweewegcommunicatie, HD-video en toegangscontrole op afstand. Het is de ideale aanvulling op elke beveiligingsinstallatie en biedt nieuwe veiligheidsnormen voor effectieve identificatie en toegangscontrole.

‘Voor ons is het spannend om te zien hoe onze technologiepartners innovatieve en vooral zeer nuttige applicaties voor ons IP-video-deurstation ontwikkelen. We zijn blij met de applicatie van Ferrari electronic voor Skype for Business en we weten zeker dat vele gebruikers deze functie met plezier zullen gebruiken’, aldus Edwin Roobol, Regional Director Middle Europe van Axis Communications.

‘Een van de voordelen van Skype for Business is dat oproepen van deuren niet alleen aan individuele personen, maar net zo goed aan groepen kunnen worden doorgegeven. Er zijn in ieder geval organisatorisch gezien talloze mogelijkheden voor doorschakelingen en escalatiepaden, voor een betere service en grotere efficiëntie. Onze gezamenlijke applicatie betekent voor bedrijven meer comfort en veiligheid’, legt Johann Deutinger, CSO van Ferrari electronic AG, uit.

Over Axis
Axis Communications biedt intelligente beveiligingsoplossingen aan voor een slimmere en veiligere wereld. Als wereldwijde marktleider in netwerkvideo, zet Axis de toon in de sector door het lanceren van innovatieve en kwalitatief hoogstaande netwerkproducten -gebaseerd op een open platform -, via een globaal partnernetwerk. Axis ontwikkelt lange termijn relaties met haar partners en voorziet hen van de nodige kennis en kwalitatieve netwerkproducten in zowel bestaande als nieuwe markten. Axis heeft wereldwijd meer dan 2.000 toegewijde werknemers met vestigingen in meer dan 40 landen en een samenwerking met ruim 70.000 partners in 179 landen. Axis is opgericht in 1984 in Zweden en staat genoteerd op de NASDAQ Stockholm onder de beurscode AXIS. Meer informatie over Axis op www.AXIS.com

About Ferrari electronic
Ferrari electronic is an innovative German manufacturer of hardware and software for Unified Communications. As a pioneer for computer fax, Ferrari electronic has established itself since 1989 and to this day continues to be a market and technology leader in this field.

Our software OfficeMaster Suite integrates fax, SMS and voice mail into email and application systems. The hardware seamlessly connects telecommunication infrastructure with existing information technology. Call recording has since 2014 become a part of the Ferrari electronic portfolio, allowing customers to easily optimize their processes and service quality.

Axis Communications BV
Edwin Roobol