Door op

Green Mobile lanceert webshop

Verkoop van duurzame refurbished telefonie en inkoop van gebruikte smartphones of tablets van vrijwel ieder merk of type.

Nieuwe webshop met refurbished devices
Veel smartphones en tablets bevatten mineralen en metalen die worden gewonnen in Congo. De opbrengst hiervan wordt gebruikt om op een gewelddadige manier conflicten uit te vechten, waarbij vaak kindsoldaten worden ingezet.

Green Mobile brengt smartphones en tablets uit klant-retouren, verkoop-retouren en demonstraties opnieuw op de markt. Deze devices worden onderzocht, uit elkaar gehaald, gereinigd en getest om er vervolgens een perfect functionerende smartphone of tablet van te maken. Zo kan het beeldscherm uit het ene toestel bijvoorbeeld hergebruikt worden, in combinatie met de accu en de electronica uit een ander toestel. Door smartphones of tablets te ‘refurbishen’ wordt er geen gebruik meer gemaakt van deze conflictmineralen.

Refurbished telefoons en tablets worden voorzien van een oplader en datakabel en verkocht via www.greenmobile.nl. Via deze nieuwe webshop biedt Green Mobile goedkopere devices en leveren zowel zakelijke- als particuliere klanten een positieve bijdrage aan een circulaire economie. De ‘tweede hands’ toestellen zijn vrijwel niet van nieuw te onderscheiden, maar wel qua prijs!

Alle refurbished devices zijn simlockvrij en eenvoudig via www.greenmobile.nl te bestellen. De devices hebben standaard 12 maanden garantie en Green Mobile neemt de verzendkosten voor haar rekening.

Toekomstplannen
De nieuwe webshop van Green Mobile is van de grond af opgebouwd, gebruikmakend van nieuwe technologieën die het mogelijk maken om de functionaliteit in de toekomst verder uit te breiden. Zo heeft Green Mobile er bijvoorbeeld een 'responsive' webshop van gemaakt, waarmee de site zich automatisch aanpast aan de browser van uw smartphone of tablet.

Ook is er alvast rekening gehouden met Europese ontwikkelingen, omdat de activiteiten van Green Mobile in een ver gevorderd stadium zijn in een aantal landen over de grens.

Maak kans op een kortingsvoucher van 150 euro
Klanten die in een bestelling plaatsen én een review achterlaten, maken kans op een kortingsvoucher ter waarde van €150,-. Deze is in te wisselen bij een volgende bestelling.