Voor door LVTPR op

TomTom Telematics en Shell bundelen krachten om bedrijven te helpen

brandstofkosten en CO2-uitstoot van hun wagenpark te verminderen

Amsterdam, 10 november 2015 – TomTom Telematics en Shell werken samen om bedrijven in Europa een volledige brandstofbeheeroplossing te bieden met het fleet managementplatform WEBFLEET van TomTom Telematics naast de branstofbeheerdiensten van Shell.

Als gevolg van deze overeenkomst introduceert TomTom Telematics een dienst die data van euroShell Cards integreert in zijn WEBFLEET-platform, waardoor brandstoftransacties en brandstofbeheerinformatie voor gebruikers beschikbaar zijn in één systeem.

“TomTom Telematics heeft een krachtig portfolio en hoge prestatiestandaarden om wagenparken te helpen brandstofefficiëntie te verbeteren – iets wat goed aansluit op de verwachtingen van Shell-klanten”, zegt Thomas Schmidt, Managing Director van TomTom Telematics. “Daarnaast biedt de integratie van euroShell Cards-brandstofdata met WEBFLEET fleet managers een completer beeld. Dat stelt hen in staat alle aspecten van brandstofefficiëntie te optimaliseren en beheren.”

Parminder Kohli, General Manager Business Development van Shell Commercial Fleet voegt daaraan toe: “Deze deal biedt klanten een complete oplossing, die een van de meest uitgeruste rapportagesuites in de telematicasector combineert met de expertise van Shell op het gebied van brandstofkaarten en een van de grootste tankstationnetwerken in Europa.”

“Brandstof is een van de grootste kostenposten als je een wagenpark beheert. Echter, door bedrijven te voorzien van inzicht in bestuurders-, voertuigen- en brandstofgegevens zijn verbeterpunten eenvoudiger aan te wijzen en aan te pakken. Dat helpt bedrijven hun kosten en hun CO2-uitstoot te verlagen.”

-EINDE-

Over TomTom
Bij TomTom (TOM2) is het onze missie om technologie zo eenvoudig in gebruik te maken dat iedereen meer kan bereiken. Wij hebben eenvoudig te gebruiken navigatieapparatuur gecreëerd, die miljoenen mensen helpt te komen waar zij heen willen. Vandaag de dag blijven we het complexe vereenvoudigen, waardoor we technologie voor iedereen bereikbaarder maken. We hebben vier klantgerichte businessunits: Consumer, Telematics, Automotive en Licensing.

We maken eenvoudig te gebruiken navigatieapparatuur, sporthorloges en actiecamera’s voor consumenten. We stellen bedrijven met voertuigen in staat de wagenparkefficiëntie gemakkelijker te beheren en te verbeteren en tegelijkertijd de algehele bedrijfsprestaties te vergroten met onze Telematics-oplossingen. We bieden ook een wereldwijd toonaangevend platform met realtime kaarten dat de drijvende kracht is achter innovatieve locatie-gebaseerde diensten en automatisch rijden dichterbij brengt voor de automotive sector.

We zijn opgericht in 1991 en hebben ons hoofdkantoor in Amsterdam. Wereldwijd hebben we 4.400 werknemers en we verkopen onze producten in meer dan 48 landen.

Over TomTom Telematics
TomTom Telematics is een business unit van TomTom die zich volledig richt op fleet management, voertuigtelematica en connected car-diensten. Het WEBFLEET-platform van dit bedrijf is een Software-as-a-Service-oplossing (SaaS). Die wordt gebruikt door kleine en grote bedrijven om de voertuigprestaties te verbeteren, brandstof te besparen, bestuurders te ondersteunen en de wagenparkefficiëntie in haar algemeenheid te verhogen.

TomTom Telematics behoort tot de toonaangevende aanbieders van telematicaoplossingen in de wereld met meer dan 500.000 abonnementen wereldwijd. Het bedrijf ondersteunt bestuurders in meer dan zestig landen en biedt het krachtigste lokale supportnetwerk dat er is, en de grootste keuze in sectorspecifieke applicaties en integraties van externe partners. Meer dan 36.000 klanten profiteren elke dag van het hoogste niveau voor wat betreft beveiliging, kwaliteit en beschikbaarheid van de ISO 27001:2013-gecertificeerde diensten, die opnieuw geaudit zijn in juni 2015.

Meer informatie is te vinden op www.tomtom.com/telematics.

Volg TomTom Telematics op Twitter: http://www.twitter.com/TomTomBusiness

Mediacontact: