Datum: (828 dagen oud)

Ruim 10 jaar onderweg!

Deze zomer hebben we 10 jaar Coney gevierd met ons team, Coney vrienden en onze relaties. We hebben teruggekeken en uiteraard ook vooruit gekeken! Het was ook de zomer van het WK Beachvolleybal in Nederland, een sport waar we sinds 2013 sponsor van zijn. En omdat we het strand zo leuk vinden, zijn we in 2015 ook sponsor geworden van het BeachTennis in Nederland.

Wij zijn in 2005 gestart vanuit de mindset dat er ruimte is voor een nieuw advies- en accountantskantoor met de focus op data-analyse. Ons oorspronkelijk speelveld werd gedefinieerd door de tagline: ‘People, Process & Control”. Het logo was felgroen!

Inmiddels is het logo vrolijk oranje en is de tagline: “Discover Your Data”. Het ‘ontdekken’ van data doen wij inmiddels in verschillende domeinen, voor uiteenlopende ondernemingen en vanuit verschillende invalshoeken. Van audit analytics en continuous monitoring naar marketing analytics en advanced process mining. Daarnaast zijn wij distributeur geworden van een aantal data-analyse en process mining tools.

Vernieuwde website
Wat wij vandaag met een team van ruim 25 professionals doen, hebben wij vastgelegd op een geheel vernieuwd coney.nl. Naast het toevoegen van meer informatie over onze diensten, producten en trainingen zijn wij ook begonnen met een nieuwe rubriek genaamd ‘Data Daily’. Deze rubriek houdt u op de hoogte van alle ontwikkelingen rondom data-analyse en process mining. U vindt hier onder andere video’s, artikelen, infographics en interactieve data-visualisaties. Ook is de vernieuwde website geoptimaliseerd voor mobiele devices, dit betekent dat de website zich automatisch aan uw scherm aanpast.

Neem eens een kijkje op onze vernieuwde omgeving op CONEY.Nl en laat ons weten wat u ervan vindt!

Onze reis
Onze reis is begonnen in 2005, maar is nog niet af. We hebben heel veel interessante mensen ontmoet en we hopen nog heel veel leuke partijen te ontmoeten komende jaren! Kennisdelen, samenwerken en innoveren.

Uiteraard hebben wij soms het gevoel iets op de muziek vooruit te lopen. ‘Hoezo continuous monitoring?’, ‘waarom precies process mining?’ en ‘wat is het doel van storytelling binnen de context van auditing?’. Veel vragen, veel antwoorden en pogingen hiertoe. Wij hebben niet alle antwoorden. Wel hebben wij de overtuiging dat we de juiste dingen doen.

Het is dan geweldig om te zien dat ruim 10 jaar later er steeds meer aandacht komt voor de kracht van data-analyse. Zie ook de recente studie van de Rabobank met het bericht dat ‘data-analyse de accountancy gaat veranderen’.

In de ruim 10 jaar dat wij bezig zijn hebben we natuurlijk nieuwe diensten ontwikkeld en zijn andere weer gesneuveld. We hebben hypes zien komen en zien gaan. We hebben de big data opkomst met enige aarzeling aanschouwd. Ja, wij geloven in de kracht van big data en in de tools die in ontwikkeling zijn, maar tegelijkertijd zien wij ook dat het in de praktijk gewoon weerbarstiger is.

Dat Gartner in augustus big data als ‘obsolete’ heeft gekenmerkt past by de hype-cycle, maar is ook weer overdreven. Big data is een feit, de uitdaging ligt in de stap van het omzetten van big data naar slimme beslissingen.

10 jaar ontwikkeling van nieuwe diensten, oplossingen, data-analyse- en process mining tools zouden wij als volgt samenvatten:

‘Analytics have zero value until they inform a decision, provide assurance or create new insights!’

Wij voelen ons helemaal happy in de domeinen Business Analytics, Process Analytics en Auditing. We ondersteunen daarin graag andere dienstverleners met onze data-analyse mindset.

Uitgelicht: Coney & zorg
We hebben een heel nieuw team opgebouwd op het snijvlak van data-analyse en zorgprocessen. Slimme zorg gaat samen met efficiënte en effectieve zorgprocessen. Dit wordt het onderwerp voor de komende jaren. Dit gaat over de kanteling naar zorg met de patiënt centraal en transparantie in de zorg. Dit gaat over de ontwikkeling van kosten en het op peil houden van voldoende goede zorg. Een ook data speelt hier weer een rol!

Contact met Coney
Meer weten over Coney? Over onze mindset? Over onze dienstverlening en onze oplossingen? Over de kracht van data-analyse en process mining? Neem contact op met één van de partners van

Coney of vul ons contactformulier in!

Coney Halfweg (Amsterdam) in Sugar City – Telefoon +31 (0)20 – 851 9700
Coney Rotterdam in de Van Nellefabriek – Telefoon +31 (0)10 – 284 9288