Door op

Software AG onthult tijdens CeBIT Digital Business Platform

Hannover / Den Haag, 16 maart 2015 - Software AG heeft tijdens CeBIT in Hannover zijn Digital Business Platform gepresenteerd. Met het Digital Business Platform kunnen bedrijven en overheidsorganisaties hun digitale transformatie optimaal vormgeven.

Innovatief, schaalbaar en onderscheidend
De Europese Commissie verwacht dat de digitale economie in 2016 in de G20-landen minimaal 3,2 biljoen euro zal bedragen. Dit komt neer op 8 procent van het Bruto Nationaal Product (BNP). Software AG is van mening dat standaard, conventionele business-software die is ontworpen voor relatief stabiele en voorspelbare zakelijke situaties, niet de flexibiliteit en snelheid biedt die nodig is om de nieuwe generatie consumenten te kunnen bedienen.

“Bedrijven moeten digitaliseren om maximaal inzicht te krijgen in veranderende marktbehoeften en individuele vragen van klanten. Maar ook in hun eigen prestaties over de gehele waardeketen en in externe factoren die aan verandering onderhevig zijn, zoals nieuwe regelgeving of zelfs weersomstandigheden”, aldus Wolfram Jost, CTO van Software AG, bekend van onder andere ARIS, Alfabet, webMethods en Apama. “Het Digital Business Platform is ontworpen om applicaties, processen en businessmodellen te leveren die zijn gebouwd om te veranderen. We zijn het ERP-tijdperk ontstegen. Conventionele ERP-systemen zijn gemaakt zijn voor de lange termijn, om bestaande en voorspelbare bedrijfsprocessen te ondersteunen. Aanpassingen zijn niet wenselijk en vaak complex en kostbaar. Software AG komt daarom met een complementair platform dat die flexibiliteit wel biedt en voorziet in snel veranderende behoeften, gedreven door Internet of Things, real-time streaming analytics en big data.”

Optimale ROI
Het Digital Business Platform geeft organisaties de mogelijkheid een nieuw type klantgerichte applicaties te ontwikkelen binnen een tijdspad dat zorgt voor optimaal rendement. Het biedt ook voorzieningen voor de transitie van legacy naar een digital enterprise. Hierdoor is het Digital Business Platform interessant voor de organisatie als geheel. Van de CIO die een optimale, flexibele en kosteneffectieve IT-architectuur moet implementeren tot en met businessmanagers die snel adaptieve en situationele applicaties moeten kunnen ontwikkelen. Zelfs voor de CEO is het Digital Business Platform interessant als het gaat om de vormgeving van een bedrijfsbrede, digitale strategie.

“De voordelen van het analyseren van gegevens voortgebracht door het Internet of Things – van sociale media en wearables tot en met machine-to-machine-communicatie (M2M) – zijn enorm. Hierdoor kunnen bedrijven real-time en right-time beslissingen nemen die gebaseerd zijn op feitelijke informatie en kunnen zij hun bedrijfsvoering daarop aanpassen”, vervolgt Jost. “De enige manier waarop bedrijven echt kunnen profiteren van digitalisering is een holistische aanpak die mensen, processen, data en dingen met elkaar verbindt, op basis van in-memory technologie en een event-gedreven architectuur, zowel beschikbaar on-premises als in de cloud. Dat is onze filosofie achter het Digital Business Platform.”

Voor meer informatie, kijk op: http://www.softwareag.com/corporate/products/default.asp

Over Software AG
Software AG (FRA: SOW) helpt bedrijven bij het sneller realiseren van hun zakelijke doelen. De technologieën van het bedrijf voor Big Data, integratie en procesmanagement stellen klanten in staat de operationele efficiëntie te vergroten, hun systemen te moderniseren en bedrijfsprocessen te optimaliseren voor een betere besluitvorming en dienstverlening. Software AG bouwt voort op meer dan veertig jaar klantgerichte innovatie en is leider in veertien markcategorieën. Aan de basis van het leiderschap liggen kernproducten als Alfabet, ARIS, Apama, Terracotta en webMethods. Software AG telt ruim 4.400 medewerkers in zeventig landen. In 2014 bedroeg de omzet 858 miljoen euro. Meer informatie is te vinden op http://softwareagblog.nl/ en www.softwareag.com.

Whizpr
Paul Maris / Kees Verheij