Voor door LEWIS op

Konica Minolta laat digitale transformatie zien tijdens CeBIT 2015

Konica Minolta is terug op CeBIT in Hannover (16-20 maart) met een eigen stand (Hal 3 / Stand D36). De voornaamste onderwerpen in hal 3 – Input /Output-oplossingen en Enterprise Content Management – weerspiegelen ook de expertise van Konica Minolta op IT-gebied. Met Managed Content Services (MCS), heeft het bedrijf haar diensten in de groeiende ECM-markt verder versterkt.

Het motto van CeBIT dit jaar “d!conomy”, dat de digitale transformatie van de economie en maatschappij beschrijft, evenals de IT trend-topics “Big data”, “Cloud” en “Mobility”, zal ook focus zijn in de stand van Konica Minolta in hal 3. Die trends veranderen de rol van de IT-infrastructuur. Tegenwoordig vormt de IT-afdeling de ruggengraat van bedrijven en heeft daarom een belangrijke strategische relevantie. Met het oog op de groeiende stroom aan informatie en data, is het hun job om de bedrijven intern efficiënt te houden en daarmee extern concurrerend. Daarom is het essentieel voor de productiviteit van ondernemingen om kwalitatief hoogwaardige informatie uit de veelal ongestructureerde en niet-geclassificeerde inhoud te verkrijgen. Bovendien moet de IT-afdeling zorgen voor probleemloze informatiestromen en bedrijfsprocessen binnen de gehele onderneming.

Konica Minolta heeft de antwoorden op deze uitdagingen en heeft gekozen voor de slogan “Let documents flow” tijdens haar beursdeelname. Op haar stand toont het bedrijf tastbare klantvoordelen voor individuele afdelingen door middel van typische workflows en oplossingsmodules. Voor dit doel worden onderdelen zoals Enterprise Search, Smart Cloud Services, Contract Management, E-Mail Management en Invoice Management getoond op acht werkstations, waaronder een zone voor live-presentaties. Samen hiermee zal het fabrikant-neutrale Process Consulting van Konica Minolta gepresenteerd worden. Als een centrale consulting-dienst, zorgt het ervoor dat alle optimalisatiestappen worden gecoördineerd om naadloos te passen in een organisatiebrede, algemene IT-structuur zodat de efficiëntie van het gehele bedrijfsproces wordt ondersteund.

“Als een toonaangevende, grote IT-beurs, biedt CeBIT Konica Minolta de optimale omgeving om onze specifieke deskundigheid en know-how als IT service provider voor Managed Content Services en digitale bedrijfsprocessen te tonen. Ons portfolio omvat alle componenten om aan alle IT-vereisten van bedrijven te voldoen en deze te implementeren. Onze verwachtingen wat betreft onze deelname aan CeBIT, is dat ons profiel van IT service provider aanzienlijk zichtbaarder zal worden. We zien erg uit naar de levendige discussies die we gaan hebben met CIO’s, IT- leiders, afdelingsmanagers en gebruikers”, aldus Olaf Lorenz, General Manager International Marketing Division, Konica Minolta Business Solutions Europe.

Meer informatie: http://cebit2015.konicaminolta.eu
Meer over