Voor door LVTPR op

CeBIT 2015: LANCOM Systems demonstreert netwerkoplossingen voor de digitale economie

Aken, 2 februari 2015 – De continue digitalisering van de economie en de samenleving stelt hoge eisen aan IT-infrastructuren. In aansluiting op het CeBIT-thema van dit jaar – d!conomy – presenteert LANCOM Systems in zijn stand in hal 13 (C28) oplossingen voor succesvolle digitalisering. Het motto van het bedrijf is ´Secure. Networks.´. Lancom richt zich tijdens CeBIT op veilige routers en een wereldwijde, unieke integratie van elektronische displays in WLAN-infrastructuren.

Veilige infrastructuren
Het aantal cyberaanvallen op bedrijven en overheden is naar een recordhoogte gestegen. Slecht beveiligde infrastructuren, kwetsbaarheden en backdoors bieden criminelen en geheime diensten van landen toegang tot interne netwerken, bedrijfsgeheimen en gevoelige data.

De bezoekers van CeBIT vinden op de stand van LANCOM een compleet portfolio van betrouwbare netwerkoplossingen die in Duitsland zijn ontwikkeld en voldoen aan de hoogste veiligheidseisen. Het gaat om VPN-routers en VPN-gateways voor het creëren van omvattende netwerken, professionele Wireless LAN-oplossingen en het enige door de Duitse BSI (Bundesamt für Sicherheit in der Informationstechnik) gecertificeerde zakelijke VPN-routerportfolio ter wereld: de LANCOM CC-Serie.

De routers in deze serie gebruiken allen het LCOS-besturingssystemen, dat volledig door LANCOM in een zwaar beveiligde omgeving is ontwikkeld. Daardoor garandeert LANCOM dat al zijn producten vrij zijn van backdoors, een cruciaal kenmerk van een professioneel netwerk.

Primeur voor digitale ePaper displays
Traditionele display-oplossingen verliezen meer en meer aan betekenis. Digitale displays zijn modern, flexibel en optimaliseren processen.

LANCOM presenteert tijdens CeBIT een primeur op het gebied van digitale displays. Het bedrijf integreert als eerste de aansturing van energiebesparende kleine displays (Wireless ePaper Displays) in WLAN-access points. Deze displays zijn bijvoorbeeld geschikt als schapkaarten in winkels, als routewijzers of kameraanduidingen in bedrijven, praktijken, hotels en conferentieoorden. Ook zijn ze inzetbaar voor procesoptimalisering in de logistiek of de gezondheidszorg.

Naast Wireless LAN en Wireless ePaper Displays ondersteunen de access points van de LANCOM E-Serie ook iBeacons en voorzien ze in het creëren van toekomstgerichte, locatiegebaseerde diensten. Bijvoorbeeld een gepersonaliseerde reclameboodschap – gebaseerd op een specifieke locatie – die via een push-bericht op de smartphone van de consument.

De integratie van drie draadloze technologieën in één enkel platform reduceert kosten, dringt onderhoudskosten sterk terug en zorgt voor optimale interoperabiliteit.

Overige beurshoogtepunten:
Naast de bovengenoemde belangrijke CeBIT-hoogtepunten voor LANCOM toont het bedrijf ook:
  • krachtige WLAN Hotspot-oplossingen voor horeca en providers.
  • een overzicht van versie 9.10 van LCOS, het besturingssysteem van LANCOM. Features zijn onder meer uitbreiding van WLAN’s op basis van zestien SSID’s per radiomodule, redundantie- en back-upfuncties en veilige Public Key Infrastructuren
  • gecentraliseerde en efficiënte monitoring- en beheersystemen voor netwerken van iedere grootte
Noot voor de redactie. Het management van LANCOM is tijdens CeBIT beschikbaar voor interviews. Neem contact op met LVTPR voor het maken van een afspraak: 030 656050 of lancom@lvtpr.nl.

Over LANCOM Systems
LANCOM Systems is de toonaangevende Duitse producent van betrouwbare, innovatieve netwerkoplossingen voor zakelijke klanten. De twee businessunits van LANCOM, VPN Network Connectivity en Wireless LAN, bieden professionele gebruikers veilige, flexibele infrastructuuroplossingen voor lokale en multisite-netwerken. De gehele productreeks wordt ontwikkeld en geproduceerd in Duitsland. LANCOM Systems levert door het Duitse Federale Kantoor voor Informatiebeveiliging (BSI) gecertificeerde VPN-oplossingen voor het beveiligen van kwetsbare netwerken en kritische infrastructuren (EPCIP) tegen cyberaanvallen. Het hoofdkantoor van LANCOM Systems GmbH is gevestigd in Würselen bij Aken, Duitsland. Het bedrijf heeft verder kantoren in geheel Europa. Klanten zijn mkb-ondernemingen, overheidsinstanties, instellingen en grote bedrijven in Duitsland, Europa en in toenemende mate in de rest van de wereld.

LANCOM-contactpersoon
Jan Buis