Datum: (1208 dagen oud)

Hoofdpunten Q2 2014
  • Recurring EBITDA stijgt naar EUR 3,6 miljoen (Q2 2013: EUR 1,1 miljoen);
  • Recurring EBITDA-marge stijgt naar 3,9% (Q2 2013: 1,2%);
  • Omzet stabiel met EUR 91,7 miljoen (Q2 2013: EUR 91,9 miljoen na correctie voor het effect van een werkdag meer in Q2 2014);
  • Nettoschuldpositie daalt naar EUR 8,0 miljoen (ultimo Q2 2013: EUR 18,7 miljoen), de ratio nettoschuld / 'adjusted' EBITDA bedraagt 0,4 (maximale leverage ratio: kleiner dan of gelijk aan 1,5).
Hoofdpunten H1 2014
  • Recurring EBITDA stijgt naar EUR 8,3 miljoen (H1 2013: EUR 3,6 miljoen);
  • Recurring EBITDA marge stijgt naar 4,5% (H1 2013: 2,0%);
  • Omzet stabiel met EUR 185,2 miljoen (H1 2013: EUR 185,8 miljoen na correctie voor het effect van een werkdag meer in Q2 2014);
  • Nettoresultaat stijgt naar EUR 0,1 miljoen (H1 2013: EUR -2,4 miljoen);
  • Medewerkerbetrokkenheid daalt van 6,7 naar 6,4;
  • Clockwork wint de Dutch Interactive Award 2014 na relaunch.
Stépan Breedveld, CEO Ordina, over de resultaten
"Bij een stabiele omzet is ons resultaat in het tweede kwartaal duidelijk gestegen ten opzichte van vorig jaar. Dit komt met name door de daling van de indirecte kosten. Daarnaast zijn wij trots op de rendementsverbetering van de divisie België/Luxemburg. We zien dat het operational excellence programma duidelijk zijn vruchten afwerpt. Ten slotte is onze schuldpositie verder verbeterd en dat biedt een sterke basis voor de toekomst.

Ons innovatieprogramma ligt op koers. Zo organiseren wij in oktober weer de Ordina Open Innovatiedag. Op deze dag zullen wij ons, samen met onze klanten, buigen over hoe ICT de overheid kan helpen haar dienstverlening te verbeteren. Daarnaast hebben we dit jaar ons bedrijf Clockwork geherpositioneerd als hét digital engagement bureau in de Benelux. Veel organisaties worstelen met de vraag hoe zij weer kunnen worden toegelaten in de levens van hun klanten. Dit vraagt om ICT die weer aansluit bij de beleving van de gebruiker. Zo geven wij invulling aan onze missie 'Samen Duurzaam Innoveren'.

In 2014 laat de medewerkerbetrokkenheid een lichte daling zien van 6,7 naar 6,4. Uit analyse blijkt dat de reorganisatie van 2013 impact heeft gehad op onze medewerkers. Onze ambitie blijft onverminderd hoog, met een score van minimaal 7,0.

Ordina is dit jaar genomineerd voor de Computable Awards als 'Beste ICT-dienstverlener van het jaar', vanwege realisatie van de gemeenschappelijke meldkamer voor de hulpdiensten in de regio Haaglanden. Naast de oplevering van goed werkende techniek zijn wij er in dit project in geslaagd om alle hulpdiensten op één lijn te houden en daarmee de weg vrij te maken voor een vlekkeloze start van deze nieuwe meldkamer. Ik ben daar trots op, want zo zorgen wij ervoor dat ICT daadwerkelijk vóór mensen gaat werken."

Verwachtingen
Wij spreken geen verwachting uit voor de komende periode.

Over Ordina
Ordina is de grootste, onafhankelijke ICT-dienstverlener in de Benelux. Wij bedenken, bouwen en beheren ICT-toepassingen voor organisaties bij de overheid, in de financiële dienstverlening, de industrie en de zorg. Wij streven naar ICT die mensen écht verder helpt. ICT die er toe doet en die tot stand is gekomen zonder verspilling van middelen. Dat doen wij door samen met onze klanten duurzaam te innoveren.

Ordina is opgericht in 1973. Het aandeel is sinds 1987 genoteerd aan NYSE Euronext Amsterdam en maakt deel uit van de Smallcap Index (AScX). In 2013 behaalde Ordina een omzet van EUR 377 miljoen. Meer informatie is beschikbaar op www.ordina.com.

Aanvullende informatie
Voor meer informatie over dit persbericht:
Annemieke den Otter, Investor Relations
Mail: annemieke.den.otter@ordina.nl