Datum: (1489 dagen oud)

Bol.com uitgeroepen tot Beste Webwinkel van Nederland

Bol.com wint ook de Publieksprijzen XL voor Reizen & Vrije tijd en Media/Entertainment

Bol.com is vanavond in Noordwijk uitgeroepen tot de Beste Webwinkel van Nederland tijdens de 13e editie van de Thuiswinkel Awards. Volgens de jury heeft bol.com het de klant nog beter naar de zin gemaakt door goed gebruik te maken van data, zodat de winkel iedere dag nog persoonlijker wordt voor 4,5 miljoen trouwe klanten. Daarnaast roemde de jury de grote stappen die zijn gemaakt bij bol.com door de winkel open te stellen voor het aanbod van andere winkeliers. Door deze ontwikkeling kunnen winkeliers via bol.com hun producten aan een groot publiek aanbieden en hebben klanten inmiddels keuze uit meer dan 7 miljoen artikelen. Naast de titel voor Beste Webwinkel verkoos het Nederlandse publiek bol.com met haar nieuwste winkel Sport & Vrije tijd als beste in de categorie Reizen & Vrije tijd. Met de winkels Speelgoed, Muziek, films & Games en Boeken sleepte bol.com ook de Publieksprijs XL Media/Entertainment binnen.

Dit jaar werd de uitreiking van de Publieksprijzen voor het eerst voorafgegaan door een voorverkiezing waarbij zeven winkels van bol.com werden verkozen als beste webwinkel van Nederland, waaronder naast de winkels Sport & Vrije tijd, Speelgoed, Muziek, films & Games, Boeken, Ebooks ook de winkels Hobby & Cadeau, Dier en Telecom. Daardoor mocht bol.com uiteindelijk de Publieksprijzen XL Reizen & Vrije tijd en Media/Entertainment vanavond in ontvangst nemen.

Daniel Ropers, directeur bij bol.com, vindt het een enorme eer zoveel waardering te ontvangen. “Al sinds wij 15 jaar geleden onze eerste winkel openden, vinden wij het belangrijk om te weten wat klanten van ons vinden en doen we er alles aan om ze enthousiast te maken. Wij willen tenslotte de beste winkel van Nederland en België zijn. We hebben bol.com de afgelopen drie jaar uitgebreid met een groot aantal nieuwe winkels. Het is geweldig om te zien dat Nederlanders en Belgen hier enthousiast over zijn dat zij in deze winkels ook de kwaliteit en het ruimte aanbod vinden die ze van ons gewend zijn. Met zeven winkels de voorverkiezing winnen en uiteindelijk twee hoofdprijzen winnen, bewijst dat het publiek onze inspanningen waardeert.”

Innoveren en inspireren
“Wij zijn zeer dankbaar zijn voor de grote waardering die blijkt uit de diverse publieks- en vakprijzen. Tegelijkertijd blijven wij overlopen van ideeën om de winkels voor onze klanten nog beter te maken. Zo hebben we het afgelopen jaar veel gedaan om het winkelen via mobiel en tablet net zo gebruiksvriendelijk te maken als het winkelen via laptop en PC. Daarnaast werken we ook hard aan het betaalgemak in onze winkel. Klanten kunnen bijvoorbeeld nu ook hun Air Miles inwisselen bij aankoop van artikelen. Met het toelaten van andere aanbieders en het toevoegen van diverse speciaalzaken helpt bol.com de klant om nog meer inspiratie en informatie te bieden om uiteindelijk uit een aanbod van 7,5 miljoen artikelen de beste persoonlijke keuze te maken. Wij willen voor ieder van onze 4,5 miljoen klanten een persoonlijke winkelomgeving creëren. Hoewel we de mening van onze klanten het allerbelangrijkste vinden, zijn we ook heel blij met de erkenning van de vakjury die ons verkozen heeft als Beste Webwinkel van Nederland. De waardering van experts én het winkelend publiek is voor ons een extra aanmoediging om elke dag met passie en energie aan de slag te gaan om van bol.com de beste winkel van Nederland en België te maken,” aldus Daniel Ropers.

Volg bol.com ook via:
Actiekanaal op Twitter
Klantenservice op Twitter
Hyves

Over bol.com
Bol.com is al sinds de opening in 1999 één van de populairste winkels van Nederland. Dankzij een breed assortiment, uitstekende service en winkelgemak kan bol.com rekenen op het vertrouwen van ruim 4 miljoen klanten in Nederland en België. Met een assortiment van zo’n 7 miljoen artikelen vinden al deze klanten steeds weer wat zij zoeken. Dat klanten de winkel waarderen blijkt wel uit de vele prijzen die bol.com gewonnen heeft, waaronder talrijke Thuiswinkel Awards.

Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in bomvolle speciaalzaken met boeken & ebooks in het Nederlands en andere talen, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd en persoonlijke verzorging. Bol.com heeft ook een fotoservice. Bol.com is onderdeel van Ahold.

bol.com
Marjolein Verkerk
T. +31 (0)30 2463 717
M. +31 (0)6 1585 5151